Κυριακή, Μαρτίου 29, 2020

Όλα για τα χρήματα

Δημιουργικές δραστηριότητες και παιχνίδια για την εξοικείωση των παιδιών με τη χρήση των χρημάτων



 1η δραστηριότητα: "Μην σπάσεις τον κουμπαρά"



Εδώ οι μαθητές στερεώνουν έναν συνδετήρα στη μύτη ενός μολυβιού και βάζουν το μολύβι στο κέντρο του κύκλου. Γυρνάνε τον συνδετήρα και βάζουν όσα κέρματα τυχαίνουν στον κουμπαρά. Αν όμως τύχουν 3 φορές το σφυρί, ο κουμπαράς σπάει και πρέπει να μετρήσουν τα χρήματα που συγκέντρωσαν.


Μπορεί να παιχτεί και από ένα παιδί μόνο του ή και με παραπάνω παίχτες, εναλλάσσοντας τη σειρά τους. Θα χρειαστείτε μόνο ψεύτικα χρήματα(στην τελευταία δραστηριότητα περιλαμβάνονται και φύλλα με χρήματα για να κόψετε)! Νικητής αυτός που κατάφερε να μαζέψει περισσότερα χρήματα πριν σπάσει τον κουμπαρά!


Θα βρείτε τη δραστηριότητα εδώ!

2η δραστηριότητα: "Γύρνα και ξόδεψε"


Είναι θα έλεγα μια παραλλαγή της προηγούμενης δραστηριότητας, αλλά πιο απαιτητική, γιατί περιλαμβάνει και αφαίρεση με δεκαδικούς αριθμούς και μεγαλύτερα ποσά. Σε αυτήν τη δραστηριότητα γυρνάμε τον συνδετήρα και αφαιρούμε το ποσό που τύχαμε από το ποσό που υπάρχει στον κουμπαρά. Αν τα παιδιά δεν έχουν μάθει την αφαίρεση δεκαδικών, μπορούμε να την κάνουμε πρακτικά χρησιμοποιώντας ψεύτικα χρήματα! 

Θα βρείτε τη δραστηριότητα εδώ!

3η δραστηριότητα: "Πάμε για ψώνια"






Εδώ έχουμε ένα παιχνίδι ρόλων! Ο ένας αναλαμβάνει το ρόλο του ταμία και ο άλλος του πελάτη. Φυσικά έπειτα αλλάζουμε ρόλους! Ο πελάτης ετοιμάζει τη λίστα με τα ψώνια του, βρίσκει τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει και τα βάζει στο καρότσι του. Ο ταμίας υπολογίζει το συνολικό κόστος, ο πελάτης δίνει τα χρήματα που πρέπει βλέποντας το πορτοφόλι του (του έχουμε βάλει εκεί ένα ποσό εξαρχής) και ο ταμίας του δίνει τα απαραίτητα ρέστα!

Θα βρείτε τα φύλλα για να κόψετε τα προϊόντα, το καρότσι, το πορτοφόλι και τη λίστα με τα ψώνια εδώ!

4η δραστηριότητα: "Πάμε για πρωινό"


Ακόμα, ένα παιχνίδι ρόλων! Εδώ ο ένας είναι ο σερβιτόρος και ο άλλος ο πελάτης! Ο πελάτης βλέπει το μενού και επιλέγει τι θα ήθελε για πρωινό! Ο σερβιτόρος καταγράφει την παραγγελία και σερβίρει τα πιάτα και τα ροφήματα! Στη συνέχεια, δίνει στον πελάτη τον λογαριασμό του κι εκείνος πληρώνει! Φυσικά αν χρειάζεται ο σερβιτόρος του δίνει τα ρέστα του!

Συμπληρωματικά, έχω φτιάξει κι ένα φύλλο με προβλήματα πάνω στη δραστηρίοτητα!

Μπορείτε να κατεβάσετε τα φύλλα εδώ και το ταμπλό με το πιάτο εδώ!




5η δραστηριότητα: "Πόσα χρήματα σου μείνανε;"




Και για τέλος έχουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι! Κόβουμε τα χρήματα (σας τα έχω βάλει στα φύλλα εργασίας που θα βρείτε παρακάτω)! Τοποθετούμε ένα ποσό χρημάτων κάπου στο κέντρο, που θα λειτουργεί ως την "τράπεζα"(δηλαδή από εκεί θα παίρνουμε και θα δίνουμε χρήματα)! Οι παίχτες βάζουν τα πούλια τους στην αρχή, παίρνουνε το ποσό που είναι ίδιο για όλους αρχικά και ξεκινάνε να ρίχνουν τα ζάρια με τη σειρά! Προχωράνε στους κύκλους τόσα βήματα όσα θα φέρουνε στη ζαριά τους και δίνουν ή παίρνουν χρήματα από την "τράπεζα". Εννοείται πως μπορεί να μην έχουν ακριβώς το ποσό που πρέπει να δώσουν στην τράπεζα! Σε αυτήν την περίπτωση θα πάρουν ρέστα! Νικητής εκείνος που θα έχει τα περισσότερα χρήματα στο τέλος! Άρα, περιμένουμε να φτάσουν όλοι στο τέλος και μετράμε τα χρήματα που έχουμε! Αν τυχόν σε κάποιον τελειώσουν τα χρήματα πριν φτάσει στο τέλος, βγαίνει από το παιχνίδι!

Υπάρχουν δύο επίπεδα δυσκολίας! Επιλέγετε όποιο θεωρείτε κατάλληλο για το επίπεδο των παιδιών!

Επίσης, σας έχω βάλει ένα φύλλο με κενούς του κύκλους για να φτιάξετε το δικό σας επιτραπέζιο! Αν υπάρχει η δυνατότητα, μπορείτε να το πλαστικοποιήσετε και να γράψετε επάνω με έναν μαρκαδόρο πίνακα! Έτσι με ένα υγρό μαντηλάκι μπορείτε να το σβήσετε και να το γράψετε πάλι φτιάχνοντας διάφορες παραλλαγές! 

Θα βρείτε το επιτραπέζιο εδώ!

Μπορείτε να δείτε και το επαναληπτικό φύλλο εργασίας για τα χρήματα εδώ!
 

3 σχόλια: