Πέμπτη, Οκτωβρίου 22, 2020

Διδάσκοντας τα επίθετα: Επιθετοιστορίες

 

Στο τελευταίο μου post σας μίλησα για τον τρόπο με τον οποίο φέτος αρχίσαμε να δουλεύουμε με τους μαθητές/τριες μου της Β' και Γ' Δημοτικού τον περιγραφικό λόγο μέσα από μια εκτεταμένη διδασκαλία των επιθέτων. Αυτή τη φορά θα ήθελα όμως να αναφερθώ χωριστά σε μία από τις δραστηριότητες που ξεχωρίσαμε τόσο εγώ όσο και τα παιδιά, τις επιθετοιστορίες. 


Τι είναι λοιπόν αυτές οι επιθετοιστορίες; Δεν είναι τίποτα άλλο από μια απλή ιστορία στην οποία όμως αφήνουμε κενά πριν από τα ουσιαστικά για να τα συμπληρώσουμε έπειτα με επίθετα. Το κλειδί είναι ότι τα παιδιά δεν έχουν δει την ιστορία από την αρχή και τους ζητείται απλώς να καταγράψουν σε ένα χαρτί τόσα επίθετα όσα και τα κενά της ιστορίας. Έπειτα, τους δίνουμε την ιστορία και συμπληρώνουν τα επίθετα ακριβώς με τη σειρά που τα κατέγραψαν στο χαρτί βάζοντας τα στο σωστό γένος και στη σωστή πτώση. Έτσι προκύπτει μια αστεία και ανατρεπτική επιθετοιστορία! 
 
Αναμφισβήτητα είναι μια δραστηριότητα που σας προτείνω να δοκιμάσετε! Εμείς τη λατρέψαμε και γελάσαμε πολύ με τις επιθετοιστορίες μας και σίγουρα αν ρωτήσετε τα παιδιά ποια δραστηριότητα θυμούνται από όσες κάναμε για τα επίθετα θα σας απαντήσουν τις επιθετοιστορίες!!!

 
Μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε δωρεάν ένα φύλλο εργασίας με επιθετοιστορίες εδώ!

Περισσότερες δραστηριότητες για τη διδασκαλία των επιθέτων θα βρείτε στο διδακτικό πακέτο: "Διδάσκοντας τα επίθετα: Εισαγωγή στον περιγραφικό λόγο" κάνοντας κλικ στην εικόνα:
 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου